حکمت نیوز 

 به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در جریان گفت‌وگو با روزنامه «المدن» خاطرنشان کرد: من از روز نخست مأموریت خود برای تشکیل دولت، به همگان اطلاع دادم که نمی‌توانم یک‌سوم معطل را به هیچ گروه و یا هیچ طرفی بدهم. درست است که تلاش‌های زیادی برای به دست آوردن آن وجود داشت اما من موفق شدم با تمرکز بر مکانیسم کابینه و برنامه‌ای که باید برای تحقق اصلاحات و دسترسی به کمک‌های بین‌المللی تدوین می‌شد بر آن غلبه کنم و تمامی موانع را پشت سر بگذارم.

نجیب میقاتی در ادامه افزود: با هماهنگی و انسجام بین من و وزراء، معادله یک‌سوم معطل به طور کامل سقوط می‌کند و من می‌توانم بگویم که من در این دولت بیش از دو سوم وزراء را بر اساس انگیزه‌های کاری و هماهنگی انتخاب کردم.

وی همچنین تاکید کرد، اکنون، زمان محاسبه سیاسی امتیازها و سهمیه‌بندی‌ها نیست بلکه زمان آغاز فعالیت کارگروهی برای عبور لبنان از بحران‌های متوالی خود، ممانعت از سقوط و فروپاشی، تسریع فعالیت برای موفقیت پرونده‌های اساسی و مهم مربوط به بحران برق و ایجاد راهکارهایی فوری برای آن و همچنین پرونده سوخت‌ و فراهم کردن آن برای تسهیل آغاز سال تحصیلی است.

نخست وزیر لبنان ‌همچنین ‌تصریح کرد، این امر باید با تبعیت از یک روش و شیوه جدید دولتی و سیاسی تحت عنوان احیای روابط با تمامی کشورها به ویژه کشورهای عربی آغاز شود و این همان چیزی است که باید در بیانیه وزراء و در خط مشی سیاسی‌ای که دولت از آن پیروی خواهد کرد، متمرکز باشد.

رئیس جمهوری لبنان ۲۶ ژوئیه و در پی انصراف سعد حریری از تشکیل دولت، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشین لبنان را به تشکیل دولت مکلف کرد.

برچسب ها :نجیب میقاتی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد