حکمت نیوز 

وزارت خارجه کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود تحت عنوان "آمریکا بابت جنایت حقوق بشری خود به هر بهایی باید محاکمه شود" تاکید کرد که "پرواز شتابزده" نیروهای آمریکایی پایان ناگهانی دو دهه "مبارزه با تروریسم" واشنگتن در افغانستان را رقم زد.

در این بیانیه آمده است: در این برهه از زمان، صدای جهانیان که می‌خواهند نیروهای آمریکایی به خاطر جنایات کشتار جمعی علیه مردم بی‌گناه محاکمه شوند و قضاوت سختگیرانه‌ای علیه جنایتکاران صورت پذیرد، بلند می‌شود.

در این بیانیه همچنین به اظهارات مقام‌های دولتی ایران و چین و یک گزارش خبری ژاپن اشاره شده مبنی بر اینکه عملیات‌های ارتش آمریکا جان شماری از غیرنظامیان را در افغانستان گرفته است.  

وزارت خارجه کره‌شمالی گفت: تمام حقایق فوق مویّد این مطلب است که تمام مکان‌هایی که زیر پای نیروهای آمریکایی لگدمال شدند، به زمین سوخته حقوق بشری تقلیل یافته‌اند. ایالات متحده پشت نقاب "قضاوت حقوق بشری" مرتکب چنین جنایت‌هایی در بخش‌های مختلف جهان شده است.

همچنین وزارت خارجه کره‌شمالی هفته گذشته از آمریکا بابت جنگ افغانستان و تبعیض نژادی انتقاد کرده و این کشور را نابودکننده حقوق بشر و دموکراسی توصیف کرد.  

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد