حکمت نیوز 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی گروه تحقیقاتی واهلن نشان داد، "آرمین لاشت"، رهبر اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان حمایت اولیه ۲۴ درصد از رای‌دهندگان را کسب کرد و "آنالنا بائربوک"، نامزد حزب سبز تنها ۱۴ درصد از حمایت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را به دست آورد.

نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درخصوص ویژگی‌های صدراعظم آتی بدین صورت بود که ۶۷ درصد معتقد بودند که شولتس بهترین گزینه برای صدراعظمی است. اما ۲۹ درصد فکر می‌کنند که لاشت برای این سمت مناسب است و ۲۳ درصد بائربوک را برای این سمت مناسب می‌دانند.

این داده‌ها از طریق مصاحبه تلفنی با ۱۳۳۸ آلمانی که یک هفته قبل از روز انتخابات صورت گرفت و از طریق مصاحبه با ۴۱ هزار و ۳۷۳ رای‌دهنده در روز انتخابات جمع‌آوری شدند.

بعلاوه، نتایج نظرسنجی‌های پس از انتخابات که توسط شبکه‌های تلویزیونی "ای آر دی" و "زد دی اف" انجام شدند، نشان دادند که حزب سوسیال دموکرات‌ها در انتخابات فدرال پیشتاز است و پس از آن اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و حزب سبز به ترتیب دوم و سوم قرار دارند.

انتخابات پارلمانی آلمان روز یکشنبه انجام شد. پس از تایید نتایج نهایی، دولت شکل خواهد گرفت و صدراعظم آلمان منصوب خواهد شد. آنگلا مرکل، صدراعظم در حال کناره‌گیری آلمان تمایل خود برای کناره‌گیری از قدرت را پس از ۱۶ سال خدمت در سمت صدراعظمی اعلام کرده است.

کمیسیون انتخابات آلمان امروز اعلام کرد، حزب سوسیال دموکرات‌ها به رهبری شولتس با کسب ۲۵.۷ درصد از آراء با اختلاف اندکی در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی دست یافته است.

ائتلاف محافظه‌کاران شامل حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی هم با کسب حدود ۲۴.۱ درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفتند و حزب سبزها با کسب ۱۴.۳ درصد رای سوم شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد