حکمت نیوز 

به نقل از اسکای نیوز، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در ارتباط با مذاکرات خود با همتای آمریکایی اش درباره ایران اظهار نظر کرد.

وزیرخارجه مصر که برای گفتگو با مقامات آمریکایی طی چند روز گذشته در واشنگتن بوده است، به خبرنگاران اعلام کرد که در گفت‌وگو با مسئولان آمریکایی این موضوع را مورد تاکید قرار داده که در هر گونه مذاکرات با ایران لازم است تا منافع منطقه نیز لحاظ شود.

به گفته سامح شکری، در حال حاضر هیچ گونه مذاکرات مستقیمی بین مصر و ایران وجود ندارد.

روز دوشنبه اعلام شده بود که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با «سامح شکری» همتای مصری خود در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

این خبر را وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده و در این بیانیه گفته است: «آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، گفت‌وگوی راهبردی ایالات متحده و مصر را افتتاح کردند، که اولین گفت‌وگوی دوجانبه از سال ۲۰۱۵ است و دو طرف از این فرصت پیش‌آمده برای تعمیق مشارکت قوی بین دو کشور استقبال کردند.»

همچنین گفته شده در این نشست دوجانبه، وزیر خارجه آمریکا از نقش مصر در حمایت از ثبات منطقه‌ای، از جمله ادامه کار برای تنش‌زدایی در نوار غزه و تلاش برای حمایت از مأموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی، قدردانی کرد.

براساس گزارش منتشر شده، دو طرف در این نشست توافق کردند که گفت‌وگوی راهبردی فرصتی برای پیشبرد همکاری‌ها است و هماهنگی نزدیک در مورد این موضوعات در آینده ادامه یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد