حکمت نیوز 

 تارنمای آمریکایی آکسیوس امروز و بر اساس مکاتبات دولت آلمان و کنگره نوشت که برلین از قانونگذاران آمریکایی خواسته که خط لوله نورد استریم ۲ را تحریم نکنند، چرا که چنین اقدامی اعتبار واشنگتن را «کاهش» داده و «در نهایت به وحدت کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس» آسیب می زند.

جمهوری خواهان سنا فشار آورده اند که تحریم های جدید علیه این خط لوله جنجالی در قالب الحاقیه ای به لایحه دفاعی سالانه که در هفته جاری تصویب خواهد شد، افزوده شود.

دولت آلمان به کنگره اعلام کرد که نورد استریم ۲ «مادامی که ترانزیت منطقی گاز تضمین شده باشد هیچ تهدیدی علیه اوکراین ایجاد نمی کند». همچنین از تحریم های احتمالی بر روی این خط لوله به عنوان «پیروزی پوتین» یاد شده چرا که میان متحدان غربی تفرقه می اندازد.

یکی از مشاوران ولودومیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین به آکسیوس گفت که کی یف از تلاش‌های برلین برای نجات «خطرناک‌ترین پروژه ژئوپلیتیک» روسیه «شوکه، غمگین و سردرگم» است. شخص زلنسکی نیز این ماه در توییتی از سناتورها خواسته بود تا از تحریم‌ها حمایت کنند.

همچنین دیگر مقام های ارشد دولت بایدن با دموکرات‌های کنگره لابی می‌کنند تا از تحریم‌ها حمایت نکرده و از تیرگی روابط با آلمان جلوگیری کنند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به آکسیوس گفت: رویکرد ما چیزی فراتر از حفظ اتحاد بوده و انجام موثرترین اقدام برای حفظ و حفاظت از امنیت انرژی اوکراین است. حفظ روابط با برلین و دفاع از منافع اوکراین بحث «یا این یا آن» نیست. ما هر دو را به موثرترین شکل ممکن انجام می دهیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد