حکمت نیوز 

به نقل از پایگاه گلوبال تایمز، وزارت امور خارجه چین در این گزارش اعلام کرد: امیدواریم آمریکا سیستم و اقدامات دموکراسی خود را بهبود بخشد و روش تعامل خود با دیگر کشورها را تغییر دهد. این اقدام نه تنها به نفع مردم آمریکا بلکه به نفع مردم دیگر کشورها خواهد بود.

در آستانه نشست به اصطلاح "دموکراسی" که با ابتکارعمل آمریکا برگزار می‌شود و چین در آن دعوت ندارد، پکن در این گزارش به اقدامات آشفته و بی‌نظم دموکراسی آمریکا از جمله حمله به کنگره ایالات متحده که جهان را شوکه کرد، نژادپرستی ریشه‌دار، سوء مدیریت فاجعه‌آمیز پاندمی کرونا، افزایش اختلاف طبقاتی و "آزادی بیان" تنها در حد حرف، اشاره کرد.

این گزارش همچنین به شدت از پیامدهای فاجعه‌بار اقدامات آمریکا در صادرات مدل دموکراسی خود به کشورهای دیگر انتقاد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: "انقلاب‌های رنگی" ثبات منطقه‌ای و ملی را متزلزل کرده، اقدام آمریکا در اعمال مدل دموکراسی خود باعث فجایع انسانی شده، سوء استفاده از تحریم‌ها قوانین بین‌المللی را نقض کرده و "چراغ راه دموکراسی" انتقاد جهانی را برانگیخته است.

براساس این گزارش، "دموکراسی یک ارزش مشترک برای کل بشریت است. این حق همه ملت‌هاست و تنها مختص عده‌ای خاص نیست. دموکراسی شکل‌های مختلفی دارد و اینگونه نیست که یک مدل از دموکراسی مناسب همه باشد. اندازه‌گیری نظام‌های سیاسی مختلف جهان با یک معیار و مقیاس واحد یا بررسی تمدن‌های سیاسی مختلف از یک دیدگاه واحد، کاملا غیر دموکراتیک است. نظام سیاسی یک کشور باید مستقلا توسط مردم آن کشور تعیین شود."

در ادامه این گزارش آمده است: سیستم دموکراسی آمریکا از عرف و عادت‌های خود آن نشات می‌گیرد. این سیستم منحصر بفرد است و به طور جهانی قابل اجرا نیست و خیلی نقص دارد. با این حال، آمریکا به‌رغم نقص‌های ساختاری و مشکلات سیستم دموکراسی‌اش، طی سال‌ها ادعا کرده که "الگوی دموکراسی" محسوب می‌شود. آمریکا دائما در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کرده و به بهانه "دموکراسی" جنگ‌هایی به راه انداخته و آشوب‌های منطقی و فجایع انسانی به بار آورده است.

برچسب ها :آمريكا- چین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد