حکمت نیوز 

 هماهنگ کننده مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران گفت که اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی برای پایان دادن به مذاکرات وین فرا رسیده است.

«انریکه مورا» در پیامی توئیتری نوشت: در چند روز آینده زمان آن فرا رسیده است که برای پایان مذاکرات وین تصمیمات سیاسی اتخاذ شود.

وی همچنین افزود که در این مقطع جلسات رسمی دیگری برگزار نخواهد شد.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب سفر کوتاهی به تهران خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب سفر کوتاهی به تهران خواهد داشت و جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، طرفین در خصوص مناسبات دو جانبه، روند مذاکرات وین، تحولات اوکراین و برخی از تحولات بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

طرفین با اشاره به سفر «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشتند که اکنون آژانس در مسیر درست همکاری فنی با ایران قرار دارد و توافق خوبی حاصل شده است.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب و قوی در وین تلاش می‌کنیم. تاکنون پیشرفت‌های خوبی به دست آمده اما با وجود پیشرفت‌های حاصله، برخی از مسائل هنوز در وین حل و فصل نشده که نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت رفع مؤثر تحریم‌ها، اظهار کرد: رسیدن به توافق در وین می‌تواند زمینه همکاری‌های متنوع جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و از جمله شرکای خود را گسترش دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد