حکمت نیوز 

به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری در اولین کنفرانس سیستم‌های پیچیده با محوریت علم شبکه که توسط دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به تاریخچه کلی علوم شبکه که دارای قدمتی بیش از ۲۷۰ سال است، اظهار داشت: اما طول عمر واقعی علم شبکه بسیار جدید است و به حدود دو دهه اخیر باز می‌گردد.

وی در خصوص کاربردهای بومی علم شبکه در کشور بیان داشت: سیاستگذاری و تصمیم‌گیری‌های متناسب با خواسته‌های مردم توسط حاکمیت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، سلامت و غیره از کاربردهای بومی علم شبکه در ایران است. در این زمینه می‌توان به ارتقا، حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای کسب و کارهای مختلف خرد و کلان با تحلیل‌های مبتنی بر مخاطب شناسی، میزان کسب درآمد، وضعیت رقبا و اقبال کاربران نیز اشاره کرد که علم شبکه آن را در اختیار فعالان اقتصادی با زمینه‌های گوناگون فعالیت قرار می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: تحلیل و پردازش اطلاعات از جمله ابزارهای بسیار مهمی به شمار می‌روند که علوم شبکه، امکان آن را فراهم می‌سازد. تحلیل روند فعالیت‌های اجتماعی، بازتاب انواع رویدادها، نظرات و احساسات از جمله مواردی است که طی سال‌های اخیر در کشور بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تحلیل و پیش‌بینی بورس و بازارهای مالی را با تکیه بر علم شبکه بسیار رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: پس از پاندمی بیماری کرونا در کشور، استفاده از علم شبکه نقش بسزایی در شناسایی و پیش‌بینی میزان انتشار بیماران کووید ۱۹ ایفا کرد و مورد استفاده متولیان حوزه بهداشت و سلامت قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد