حکمت نیوز 

 مقامات آمریکایی در تلاشند تا اعتماد اوکراین پس از افشای اسناد پنتاگون را بدست آورند. در همین ارتباط تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن با دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین درباره آمادگی‌های لازم برای حمله بهاری اوکراین گفتگو کرد.

در این ارتباط اعلام شده است: «آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفتگو کرد. دو طرف در مورد تدارکات در حال انجام برای ضدحمله بهاری اوکراین، از جمله تعهدات کمک‌های امنیتی از سوی متحدان غرب و شرکا گفتگو کردند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «وزیر بلینکن بر موفقیت نقش اوکراین به عنوان کشور حیاتی برای صلح و امنیت در اروپا تاکید کرد و بر تعهد ایالات متحده برای ایستادن در کنار اوکراین تا زمانی که درگیری‌ها طول بکشد، تاکید کرد.»

همزمان، «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در توییتی نوشت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه با وی تماس گرفته است تا «حمایت تمام قد آمریکا را تأیید کند و به شدت هرگونه تلاش برای ایجاد تردید در توانایی اوکراین برای پیروزی در میدان نبرد را رد کرد.»

به گفته وزیر خارجه اوکراین، همچنین «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز با همتای اوکراینی خود، «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع صحبت کرد تا به او تاکید کند که «از اوکراین در جنگ حمایت می‌کند.»

پیش از این نیز، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا قرار است در نشست وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن، به موضوعاتی از جمله عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و خلع سلاح هسته‌ای بپردازد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که امنیت غذایی و مباحث ویژه انرژی از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی بلینکن در جریان این سفر خواهد بود.

پاتل همچنین افزود که انتظار می‌رود وزیر خارجه آمریکا در این سفردر مورد ارتقای مفهوم منطقه آزاد هند و اقیانوس آرام با همتایان خود ازگروه هفت رایزنی کند. وزرای خارجه گروه هفت قرار است در روزهای ۱۶ تا ۱۸ آوریل در استان ناگانو ژاپن گرد هم آیند.

از سوی دیگر،، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی جدید به استناد اسناد لو رفته نظامی آمریکا، مدعی شد که پنتاگون درباره جنگ اوکراین «چهار سناریو غیرمنتظره» را مدنظر قرار داده که از جمله آن می‌توان به مرگ ناگهانی رؤسای جمهور دو کشور اشاره کرد!

به نوشته نیویورک‌تایمز، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا(DIA) در ماه فوریه این اسناد را جمع‌آوری کرده؛ اطلاعاتی که به همراه مجموعه‌ای از دیگر اسناد طبقه‌بندی‌شده که عمدتاً به مداخله آمریکا در جنگ اوکراین مربوط می‌شود، به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است.

چهار سناریو احتمالی که DIA آن را نتیجه جنگ نامیده، عبارتست از: مرگ ولودیمیر زلنسکی یا ولادیمیر پوتین(به ترتیب رؤسای جمهور اوکراین و روسیه)، عزل فرمانده نیروهای مسلح روسیه یا حمله اوکراین به کاخ کرملین.

این نهاد دفاعی آمریکا بر این باور است که حمله اوکراین به کرملین می‌تواند به «بسیج نظامی همه‌جانبه و تمام و کمال در روسیه یا تهدید پوتین مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی منجر شود.»

همچنین، طراحان نظامی آمریکا تصور می‌کنند که کی‌یف با چنین اقدام متهورانه‌ای می‌تواند پوتین را برای «مذاکره به منظور حل و فصل جنگ» مجبور کند!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد