حکمت نیوز 

به نقل از سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در اولین نشست کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری در سال جاری اظهار داشت: خدمات پنجره مدیریت واحد زمین باید منطبق بر فعالیت دستگاه‌ها و همین طور فراگیر باشد و کل کشور را تحت پوشش قرار دهد تا سامانه‌های موازی در دستگاه‌های مختلف وجود نداشته باشد.

وی افزود: لازم است نقش وزارت کشور، استانداران و سازمان‌هایی متولی زمین در منشور پنجره واحد پررنگ‌تر باشد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: پنجره واحد مدیریت زمین باید فراگیر و فعال در همه استان‌ها باشد و همه خدمات مورد نظر را ارائه دهد و متولی بحث پنجره واحد اعم از سازمان فناوری اطلاعات و سازمان منابع طبیعی آن را تکمیل کنند.

وی تأکید کرد: سامانه پنجره واحد زمین در بحث پایش اراضی باید به سامانه قوه قضائیه متصل باشد.

افلاطونی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی در برخی موارد نقص قانون و تلفیق قوانین را در حوزه اراضی بایر داریم، که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تبدیل زمین به کالای سرمایه‌ای را از جمله مشکلات فرهنگی گریبانگیر کشور دانست و گفت: متأسفانه زمین در کشور تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و ارزش افزوده تغییر کاربری بسیار بالاست، در حالی که زمین بستر تولید است و این مشکل باید حل شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: دهیاران و بخشداران طبق قانون مکلف هستند تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به مراکز جهاد کشاورزی گزارش دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد