حکمت نیوز 

آرش کردی، مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: رشد ۳۷ درصدی صادرات محصولات فولادی را در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال محقق شد که نشان می‌دهد تأمین برق صنایع مطابق برنامه و با قوت انجام شده است.

وی ادامه داد: اوج مصرف امروز با توجه به فضای گرمی که در کشور حاکم است، به بیش از ۷۲ هزار مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: رشد مصرف برق امسال بیش از چهار هزار مگاوات بوده است، این عدد معادل ۶ برابر مصرف استان سمنان است و گویا به تعداد استان‌های کشور در زمینه مصرف برق ۶ استان به‌اندازه سمنان اضافه شده است.

کردی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم مصرف خود را مدیریت و در طرح پاداش صرفه‌جویی برق مشارکت کنند تا بتوانیم برق پایدار را مطابق با برنامه‌های تدوین شده برای همه تأمین کنیم.

خودکفایی ۹۸ درصدی در طراحی و تولید پست‌های فوق توزیع و انتقال برق

وی افزود: در حال حاضر در طراحی و تولید پست‌های فوق توزیع و انتقال به حدود ۹۸ درصد ساخت داخل رسیده ایم و آن ۲ درصد هم در مراحل تجاری‌سازی قرار دارد.

مدیرعامل توانیر گفت: نقطه عطف صنعت برق در ایران، اتکا به ساخت داخل است؛ در واقع، در موضوع طراح و مهندسی از طراحی پست‌های فوق توزیع، پست‌های توزیع و انتقال و خطوط در رده‌های ولتاژی مختلف تا ساخت نیروگاه‌ها، مهم‌ترین تحول در صنعت برق و پاسخگویی سریع به بحران‌ها اتکا به ساخت داخل بوده است.

کردی ادامه داد: این شرایط نشان‌دهنده این است که صنعت برق از لحاظ ساخت داخل و ایجاد ظرفیت‌های مهندسی موفق بوده و در سطح نیروگاهی هم این موفقیت را شاهدیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد