حکمت نیوز 

 علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت امروز (جمعه ۱۹ آبان ماه) در نشست با معاونان امور جوانان سراسر کشور حضور پیدا کرد و ضمن سخنرانی به پرسش‌های حضار پاسخ داد.

سخنگوی دولت در مقدمه سخنانش، گفت: مدیران جوان در استان‌ها باید حلقه وصل ابتکارها و ایده‌های جوانان استان‌های خودشان با سایر دستگاه‌ها باشند. حقیقتاً هم‌نشینی با جوانان حائز برکات بسیاری خواهد بود و از این جهت برکات متعددی در کار شما وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم نسبت به جوان‌گرایی کاملاً مشخص است، اظهار کرد: ما چه در بین اعضای کابینه و استانداران و چه در مدیریت میانی مانند معاونان وزرا، بسیاری از جوانان را در مدیریت کشور می‌بینیم. رئیس‌جمهور در دو سال اخیر خود شخصاً جلسات بسیاری با جوانان از جمله در دانشگاه‌ها داشته‌اند و به طور کلی دغدغه مجدانه برای حمایت از جوانان دارند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: جوانان ما حق دارند که به خاطر مشکلات معیشتی گلایه‌مند باشند چون سال‌های جوانی خود را با شرایط تورم کشور سپری کردند و در سال‌های قبل صحبت‌های ناامیدانه با آنها مطرح می‌شد. باید پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها و در کنار آن دلایل ناکامی‌ها برای مردم و خصوصاً جوانان تبیین شود.

بهادری جهرمی در تشریح برخی اقدامات دولت برای حمایت از جوانان، اظهار داشت: در زمینه تسهیلات بانکی ما یک عنوان وام جدید به عنوان تسهیلات فرزندآوری اضافه کردیم که پیش از این وجود نداشته است. وام‌های دیگر مربوط به جوانان مانند وام مسکن و وام ازدواج نیز سعی شده افزایش قابل توجه پیدا کند. همچنین میانگین حقوق سربازان که در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰۰ هزار تومان بود، امروز برای سربازان مجرد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اگر متأهل باشند ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. بانک مرکزی نظارت دقیق و سخت‌گیرانه‌ای بر عملکرد بانک‌ها دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد