حکمت نیوز 

به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه‌ای گفت که روابط فردی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی و نگرش سازنده آنها امکان دستیابی به راه حل‌های دوستانه برای مناقشات را فراهم می‌کند.

پسکوف همچنین گفت: «افزون بر این، روابط دوجانبه روسیه- ترکیه از پتانسیل فوق‌العاده ای برخوردار است که می‌توان به آن اتکا کرد. دو کشور نیز به دست رهبرانی اداره می‌شوند که یکدیگر را افرادی شریف و اهل عمل می‌دانند. این یک شرط لازم است که تضمین می‌کند نگرش سازنده دو رهبر برون رفت دوستانه از این موقعیت را فراهم می‌سازد؛ حتی در زمانی که تعارض منافع به وجود می‌آید».

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه افزود که روسیه و ترکیه دو بازیگر مهم ژئوپلتیکی هستند که می‌توانند و باید در برقراری صلح و ثبات در منطقه مشارکتی ملموس داشته باشند.

پیش از این، پوتین در یک کنفرانس خبری گفته بود اردوغان فردی است که «به قول خود وفادار می ماند» هرچند که دیدگاه‌های آنها ممکن است بر سر برخی موضوعات مختلف باشد.

رئیس جمهور ترکیه نیز با اظهارات مشابهی به سخنان همتای روسی خود واکنش نشان داد و گفت که رئیس جمهور روسیه را فردی شریف می‌داند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد