حکمت نیوز 

 به نقل از واشنگتن فری بی کن، «تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس آمریکا طرحی تنظیم کرده که در آن از تخصیص منابع مالی به دستگاه‌های دولتی آمریکا برای اجرای برجام جلوگیری می‌کند.

کروز طرح یادشده را پنجشنبه شب (به وقت آمریکا) برای افزودن به لایحه بودجه دفاعی آمریکا که در حال حاضر در مجلس سنا تحت بررسی است، ارائه کرده است.

این طرح در صورت تصویب، نزدیک به ۱۰ میلیون دلار از منابع مالی را که قرار است برای اجرای برجام در اختیار وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه قرار گیرد، به وزارت دفاع منتقل کرده تا برای آموزش و مراقبت‌های پزشکی از سگ‌های ارتش آمریکا در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرد.

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، رسانه تندرو نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی نوشت که هدف متمم پیشنهادی تد کروز آن است که از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای بازگشت به برجام جلوگیری شود.

گفتنی است که سناتور تد کروز که در ضدیت با ایران ید طولایی دارد، در اکتبر سال گذشته به همراه ۶ سناتور آمریکایی از جمله «تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس در نامه‌ای خطاب به ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا خواستند که «کل بخش مالی ایران» را که همچنان از طریق «سوئیفت» به سیستم بانکی جهانی متصل است، تحریم کند.

سناتورهای آمریکایی در این نامه نوشتند که ۱۴ بانک ایرانی هنوز به شبکه پیام‌رسان سوئیفت برای انجام تراکنش‌های مالی بدون تحریم متصل هستند.

در این نامه همچنین از ترامپ برای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه هم تقدیر شده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد