حکمت نیوز 

دکتر بهرام عین اللهی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین راهکار مدیریت کرونا، واکسیناسیون است که مقداری تاخیر داشته ایم اما با شروع کار دولت، به لطف خدا حجم بالایی از واکسن در حال واردات به کشور است که تا پایان ماه آینده، بخش عمده ای از واکسیناسیون عمومی در کشور انجام می شود.  

وی افزود: برای واکسیناسیون عمومی نیازمند یک حمایت جدی در سطح ملی هستیم چون باید حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در عرض ماه های آینده تزریق کنیم و تولید و واردات به حد کافی در دستور کار است؛ اما لازم است که همه مردم و دستگاه ها به وزارت بهداشت در این زمینه کمک کنند چون این کار به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است.  

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه حمایت های مردمی خوبی در واکسیناسیون در کشور وجود دارد که نمونه های آن را در دوران دفاع مقدس، شاهد بودیم. مردم به خوبی وارد صحنه شده اند و در بازدیدهای میدانی که از ۵ استان کشور داشتم می بینم که حسینیه ها و مجموعه های ورزشی، به مراکز واکسیناسیون تبدیل شده است.  

عین اللهی یادآور شد: باید روزانه حداقل دو برابر آنچه که هست واکسن در کشور تزریق شود تا بتوانیم در کنترل بیماری کرونا موفق باشیم. پیک پنجم بیماری تقریبا در حال طی شدن است و مرگ و میرهای بالای این روزها بدنبال تعداد بالای بیمار در یکی دو هفته اخیر است اما خوشبختانه تعداد بیماران شناسایی شده به نسبت رو به کاهش است اما ۶ هفته زمان داریم تا بتوانیم پیک بعدی بیماری را مدیریت کنیم و در این مدت باید حداکثر توان خودمان را برای واکسیناسیون به کار بگیریم.  

وی با بیان اینکه از هر دستگاه و سازمانی که در واکسیناسیون عمومی به وزارت بهداشت کمک کند، استقبال می کنیم، گفت: یکی از برنامه های ما در وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است. نیروی انتظامی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ویژه در قرنطینه اخیر کمک های ارزشمندی کرده است.  

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد