حکمت نیوز 

جواد اوجی، امروز پس از بازدید از پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران گفت: توفیق شد امروز از یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های کشور که نزدیک به ۱۳.۵ درصد ظرفیت پالایشی کشور را در اختیار دارد بازدید کنیم.

وی افزود: این پالایشگاه آخرین مراحل تعمیرات اساسی و تأمین سوخت کشور و تولید فرآورده‌ها از جمله بنزین و گازوئیل را در دستور کار دارد، همچنین افزایش کمی و کیفی برای ظرفیت پالایشی کشور دیده شده است، در دولت سیزدهم، وزارت نفت افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های موجود و  ایجاد ظرفیت پالایشی جدید را دنبال می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم دو دستور کار در بحث پالایشگاه‌ها دارد، مورد نخست ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌های کنونی و دوم ایجاد ظرفیت پالایشگاه‌های جدید یا همان پتروپالایشگاه‌ها خواهد بود.

اوجی گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاران در بحث ایجاد و توسعه ظرفیت‌های پالایشی مشخص شدند و توافق‌هایی هم با وزارت نفت شده است و طبق برنامه زمانبندی شده، مسیر توسعه کمی و کیفی پالایشگاه‌ها طی می‌شود و برای پالایشگاه‌های جدید هم مطابق برنامه‌ای که سرمایه‌گذاران متعهد شده‌اند، دولت هم بحث مجوز تنفس خوراک را برای آنها در نظر گرفته است.

برچسب ها :وزير نفت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد