حکمت نیوز 

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به سوابق درخشان زنده یاد فتحعلی اویسی در عرصه هنر ایران، گفت: فتحعلی اویسی از شخصیت های بسیار دوست داشتنی سینما و تلویزیون بود. نقش آفرینی های ایشان در دهه ۶۰ در سینمای ایران و همچنین هنرمندی وی در سریال امام رضا (ع) به یادماندنی و خاطره انگیز است؛ امیدواریم امشب در شب شهادت امام هشتم (ع) مهمان این امام همام باشند و خداوند ایشان را همنشین اولیاء الله قرار بدهد.

وی ادامه داد: مرحوم اویسی چه در نقش های طنز و چه در نقش های جدی به خوبی حضور پیدا می کرد و نقش آفرینی ایشان در آثاری که او بازیگر بود هرگز فراموش نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به علاقه مندی مردم و محبوبیت وی در جامعه گفت: مرحوم اویسی هنرمندی مردمی بود و تاثر طیف های مختلف مردم از خبر درگذشت این هنرمند، نشان از خوشنامی ایشان و نقش آفرینی های خاطره انگیز وی بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز خودش را درغم درگذشت زنده یاد اویسی شریک می داند، به خانواده آن مرحوم بیان داشت: هیچ چیزی جای این هنرمند بزرگ را پر نمی کند و ما می دانیم که چقدر به شما سخت می گذرد.

وی یادآور شد:‌ یکی از مهمترین توفیقاتی که خداوند به بندگانش می دهد توفیق خدمت به مردم است و این موفقیت نصیب هر هنرمندی نمی شود. مرحوم اویسی هنرمندی بود که خوب زندگی کرد و با نام نیک و با دستاوردها و خاطرات شیرین و ماندگار از دنیا رفت.

اسماعیلی ادامه داد: امثال زنده یاد اویسی مصداق این شعر هستند که « هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، ثبت است بر جریده عالم دوام ما»

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز در این دیدار گفت: لحظات خوب و ماندگار از هنرمندی و نقش آفرینی مرحوم اویسی در ذهن همه ما نقش بسته است. ساخت فیلم «مریم و میتیل» در سینمای کودک برای بسیاری حس خاطره انگیز پیدا کرده و درخشش بازی های ایشان در آثاری چون: «ناخدا خورشید»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «هی جو » ، «تنهاترین سردار»،« ولایت عشق»، «سربداران»، و ... به یادگار مانده است. نام فتحعلی اویسی، آثار ارزشمندی را همراه با خاطرات خوب و شاد در ذهن جامعه تداعی می کند.

وی ادامه داد: اینکه امروز مردم با شنیدن خبر درگذشت آقای اویسی متاثر و غمگین می شوند، ریشه در پیوند ایشان با متن جامعه داشته است. هنرمندی بود که با هنرش، لبخند را به مردم هدیه می داد و برای چندین نسل از طریق آثارش، خاطرات خوب و لحظات پرنشاطی را رقم زد.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه «زنده یاد اویسی» از چهره های ماندگار معاصر در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون است بیان داشت: این هنرمند تحصیل کرده، خوشنام و مردمی با نقش آفرینی های خود و همچنین، با شخصیت صمیمی و صادق و با رفتارهایش، با طنازی های کلامی و شیرین کلامی هایش با قلب ها و دل های بسیاری از مردم سر و کار داشت و از این رو، در دل ها می ماند.

خزاعی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در زندگی هر فردی عاقبت به خیری است، گفت: مرحوم اویسی از پیشکسوتان شریف و خوشنام‌هنر به شمار می آیند و قطع به یقین ، یکی از خوبان عرصه هنر و از نیکنامان این‌وادی است. امروز ، جامعه با درگذشتش غمگین شده است و همه از وی به نیکویی یاد می کنند و این افتخاری است که‌نصیب هر کسی نمی شود

وی ادامه داد: هنرمند واقعی هرگز نمی میرد و همیشه زنده است زیرا خاطرات آن ها دائم مرور می شود.

در این دیدار سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری نیز حضور داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد