حکمت نیوز 

علی رضا رشیدیان اظهار داشت: تمامی فرآیندها در راستای هدف اصلی که تسهیل و هوشمندسازی سفرهای حج، عمره و زیارت عتبات و نیز ارتقا کیفیت خدمات، افزایش سرعت، دقت و کاهش هزینه‌های بار بر این فعالیت‌ها بود در قالب کارگروه‌های ۲۱ گانه با رویکرد حفظ متولی گری و کاهش تصدی گری سازمان انجام شد.

وی عنوان کرد: در نهایت عمده تغییرات در حوزه سفرهای زیارتی عتبات عالیات و سوریه بود ضمن آنکه در فرآیندهای اجرایی حج و عمره نیز تغییراتی در بخش اجرایی انجام شد.

رشیدیان با این توضیح که هم اینک یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت حج و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند، گفت: اما ثبت نام برای سفرهای زیارتی عتبات عالیات به روز است ضمن آنکه روند ارتباطات با عراق به سمت لغو روادید می‌رود البته بر اساس تاکید نخست وزیر عراق این لغو روادید فعلاً محدود به سفرهای هوایی است که امیدواریم به زودی سفرهای زیارتی آغاز شود.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش تصدی گری‌ها در این حوزه عنوان کرد: با نگاه به این موضوع بنای ما برای جذب زائر، متمرکز بر ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی دارای مجوز است به گونه‌ای که ما ظرفیت‌های مسکن، تغذیه، تدارکات و حمل و نقل را در عراق استاندارد و تأیید کرده و مجموعه خدماتی که باید به زائر ارائه شود از اعزام تا نقل، تغذیه، اسکان و غیره را در قالب بسته‌های متنوع در اختیار این دفاتر قرار می‌دهیم ضمن آنکه خدماتی مثل بیمه، بهداشت و درمان و فرهنگی در خدمت زائران است.

رشیدیان توضیح داد: دفاتر زیارتی بنا به سلیقه، نیاز و شرایط زائران خود بسته‌های مناسب زیارتی متنوعی که تهیه شده و را به آنان ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها که هم ظرفیت‌های بالقوه داخل عراق و هم بسته‌های فرهنگی، بهداشتی و بیمه در آنها تعبیه شده از طریق نرم افزاری که سازمان طراحی کرده در اختیار دفاتر قرار می‌گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد