حکمت نیوز 

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست صمیمانه با مدیران انجمن صنایع روغن کشی و انجمن کارخانجات روغن نباتی با بیان اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان ما در وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام رقیب بخش خصوصی نیستند و حضور آنان در بازار براساس قانون و با توجه به ضرورت‌ها صورت می‌گیرد.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در صورت اعتماد متقابل بین وزارت جهاد کشاورزی و صنایع روغن، در قالب تفاهم نامه، ذخیره سازی روغن در آینده قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: من صددرصد به بخش خصوصی اعتماد دارم و امیدوارم هرچه بیشتر پیش می‌رویم این اعتماد بیشتر شود و زیربنایی برای آینده کشور ایجاد شود.

ساداتی نژاد گفت: دستور اکید من به حوزه برنامه ریزی اقتصادی و بازرگانی این بوده که اتحادیه‌ها بتوانند در تصمیم گیری امور بخش کشاورزی و بازاررسانی محصولات کشاورزی مشارکت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه می‌توانیم طرح پایلوت واگذاری امور را از صنایع روغن شروع کنیم، عنوان کرد: معاونت توسعه بازرگانی یک نقشه راه پایلوت برای واگذاری امور به این اتحادیه‌ها تدوین کند تا از بازار تا صادرات و واردات روغن را به اتحادیه‌ها بسپاریم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه کشاورزی کشور راهی به غیر از کشت قراردادی ندارد، تاکید کرد: اتحادیه‌ها در توسعه کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی کمک کنند.

وی افزود: با حضور اتحادیه‌ها در کشاورزی قراردادی، حوزه زراعت به ویژه دانه‌های روغنی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد