حکمت نیوز 

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فرماندهی عملیات مشترک عراق از خروج بیش از ۲۱۰۰ کامیون تجهیزات نظامی آمریکا و تحویل بیش از ۱۸۰۰ خودرو زرهی مسلح، بالابر و تانکر آب ائتلاف آمریکایی به نیروهای عراقی خبر داد.

عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز در بغداد میزبان نشستی بین کمیته‌های فنی - نظامی عراق و ائتلاف بین المللی به ریاست «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق و «جان برینان» فرمانده عملیات عزم راسخ در عراق بود. در این نشست «ریچارد بیل» معاون آمریکایی برینان و نیز معاون رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان اطلاعات نظامی عراق و نماینده وزارت پیشمرگه منطقه کردستان حضور داشتند و خلاصه‌ای از عملیات‌ها و برنامه‌های خود را برای همکاری با نیروهای ائتلاف پس از انتقال به مرحله مستشاری، کمکی و توانمندسازی ارائه کردند.

این بیانیه افزوده است: در چارچوب مذاکرات فنی - امنیتی توافق شد رایزنی درباره برنامه‌هایی که دستیابی به مرحله خروج کامل نیروهای رزمی آمریکا از عراق را محقق سازد، ادامه یابد.

طبق این بیانیه طرف‌های حاضر در این نشست، به عملیات خارج کردن بیش از ۲۱۰۰ کامیون تجهیزات نظامی از عراق اشاره کردند که در چارچوب تداوم انتقال روابط امنیتی عراق با نیروهای ائتلاف به مرحله مستشاری و غیر رزمی قرار دارد. در این نشست همچنین بر پایبندی طرف‌ها بر شراکت مستمر بین نیروهای امنیتی عراق و ائتلاف بین المللی تأکید شد.

طرف‌های حاضر در نشست بغداد، چگونگی اقدام ائتلاف بین المللی به ادامه پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق در قالب حمایت‌های مستشاری، کمک و توانمندسازی را مشخص و درباره ارزیابی مجدد فصلی از پیشرفت در روابطشان توافق کردند. آنها همچنین به انتقال موفقیت آمیز مالکیت تجهیزات نظامی به نیروهای عراقی در طول ماه‌های گذشته اشاره کردند که شامل تحویل بیش از ۱۸۰۰ خودرو زرهی مسلح، بالابر و تانکرهای آب و انواع دیگر خودروها بوده و این روند باعث افزایش توان نیروهای امنیتی عراق برای تردد و توانمندسازی نیروهای عراقی برای دفاع از شهروندان عراقی در مقابل داعش شده است.

طبق این بیانیه، دولت عراق بر پایبندی مجدد به محافظت از اعضای ائتلاف بین المللی که مسئولیت مستشاری و کمکی و توانمندی سازی نیروهای عراقی را به عهده دارند، تأکید کرد و افزود اعضای ائتلاف به دعوت عراق و در چارچوب حاکمیت عراق و قوانین و منشورهای بین المللی در این کشور حضور دارند.

در پایان بیانیه طرف‌های حاضر در نشست بغداد درباره ادامه برگزاری نشست‌های منظم در دیدارهای آینده با هدف تکمیل رایزنی‌ها به منظور پایان حضور نظامی ائتلاف بین المللی در زمان مقرر یعنی پایان سال جاری میلادی توافق کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد