حکمت نیوز 

بهرام عین اللهی، صبح سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره طب ایرانی در سالن امام جواد وزارت بهداشت، گفت: طب ایرانی یک میراث گرانبهایی است که سال‌های سال فراموش شده بود و احیای طب ایرانی یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنوان این مطلب که خیلی از کشورهای همجوار ما برای خودشان هویت می‌سازند، افزود: اما ایران کشوری است که هویت دارد و همین هویت می‌تواند باعث پیشرفت شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز ایران و ایرانی به عنوان یک افتخار در دنیا مطرح است.

عین اللهی افزود: طب ایرانی هم می‌تواند نمایانگر همین هویت ایرانی باشد.

وی گفت: امروزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی بایستی بیش از همه چیز به هویت خودمان توجه کنیم.

وزیر بهداشت افزود: حتماً در تاریخ پزشکی و ایجاد هویت کار شود، چون بدون هویت نمی‌توان رشد کرد.

وی تاکید کرد: واحدهای درسی طب ایرانی باید تدریس شود و امروزه به آن نیاز داریم.

عین اللهی ادامه داد: در حوزه طب ایرانی نباید سکولار فکر کنیم.

وی با عنوان این مطلب که رشد علمی با استانداردها و مستندات قوی می‌تواند از روش‌های غیر علمی در جامعه جلوگیری کند، گفت: وزارت بهداشت از رشد علمی طب ایرانی حمایت خواهد کرد.

وزیر بهداشت افزود: هدف اصلی تأمین نیروهای انسانی مجرب و آموزش دیده است. زیرا وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است و با کسی هم تعارف ندارد. بنابراین، تقویت طب ایرانی همراه با رشد علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سبک زندگی غربی در کشور، گفت: می‌توانیم با استفاده از طب ایرانی می‌توانیم به سلامت مردم کمک کنیم و حسن طب ایرانی این است که به پیشگیری بیشتر بها می‌دهد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به آسیب‌های پیک پنجم  کرونا ، افزود: این پیک آنقدر سنگین بود که باید از آن به عنوان یک موج نام برد.

عین اللهی از پیک پنجم به عنوان یک فاجعه ملی نام برد و گفت: ما روزانه ۵۰ هزار مبتلا و ۸ هزار بستری داشتیم که این وضعیت فاجعه ملی بود.

وی با اشاره به اهمیت روش‌های درمان کرونا ، افزود: باید به داروهایی که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا می‌شود، بها داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد