حکمت نیوز 

به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۸، نمایشگاه آثار نقاشی خط «شکوفایی» با حضور مهدی فلاح خوشنویس، علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران، هوشنگ میرشفیعی رئیس سابق آموزش و پرورش منطقه ۲ و علی گنجی، عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران، محسن میرحسینی مدیر روابط عمومی انجمن خوشنویسان، یادگار خیام رئیس آموزش انجمن خوشنویسان ایران، غلامرضا سپهری رئیس انجمن خوشنویسان تهران بزرگ و جمعی از هنرمندان نقاشی خط ۲۱ آبان ماه در نگارخانه فرهنگسرای گلستان افتتاح شد.

نمایشگاه آثار نقاشی خط «شکوفایی» با آثار جمعی از هنرجویان گروه شهران و دیباجی اساتید میرشفیعی و گنجی با حدود ۶۰ اثر در نگارخانه گلستان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مهدی فلاح خوشنویس در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در وصف و گسترش هنرهای متعالی کشورمان و شناساندن هنرمندان معاصر کشورمان برپایی چنین نمایشگاه‌هایی جای قدردانی دارد و زمینه را برای جوانان علاقمند به این هنر و شکوفایی استعدادهای آنان مهیا می‌کند. هنر از نظر من یعنی زیبایی و زیبایی یعنی زندگی بخشیدن، ما در این جهان به دو چیز نیازمندیم علم و زیبایی، علم می‌تواند بدون هنر به راه خود ادامه دهد هنر مربوط به درون و روح ماست و در سایه زیبایی می‌تواند همیشه ما را مغذی نگه دارد، علم بدون هنر می‌تواند به راه خود ادامه دهد ولی هنر بدون علم راه به جایی ندارد و ما نیازمندیم بتوانیم از سرشت خداوندی که به ما عطا شده نهایت استفاده صحیح را بکنیم در این صورت هنرمند نیاز به استفاده از منابعی دارد که بتواند در بحث زیبایی شناسی استفاده کند.

وی توضیح داد: چند گروه هنرمند داریم یک گروه هنرمند محقق هستند که تلاش کردند اندوخته‌های گذشتگان ما از مسائل علمی و فهرستی که چه کسانی و چه هنرمندانی از ادوار مختلف موفق شدند مثلاً در بحث خوشنویسی و خط نستعلیق که توسط هنرمندان بزرگ ما ساخته و پرداخته شده و هر کدام از بزرگان خوشنویس ما در زمان خود تأثیرات شگرفی بر آن داشتند. گروه دیگر کسانی هستند که در نحوه آموزش و انتقال اندوخته‌ها و تجاربشان بسیار قدرتمند و قابل احترام هستند. دسته سوم خلاق و توانمند هستند اما متأسفانه قدرت انتقال را ندارند که بتوانند معلمی را به درستی انجام دهند ولی در جای خود بسیار ارزشمند هستند و در این زمینه انجمن خوشنویسان تلاش‌های ارزشمندی کرده است. دسته آخر که بسیار اندک و بسیار قابل احترام هستند کسانی هستند که هم خلاق هستند و هم معلم بسیار خوبی هستند که اینها واقعاً نادرند که من می‌توانم استاد گنجی را جزئی از این نوادر بشمارم که علاوه بر اینکه بسیار خوشنویس ماهر و هنرمند توانمندی است در بحث معلمی نیز واقعاً موفق هستند و هر سال نمایشگاه‌های معتبری را به نحو شایسته و با تلاش عزیزانی که برای هنر این سرزمین ارزش قائل هستند برپا می‌کنند که واقعاً مفید هست که باید انصافاً از ایشان تشکر کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد