حکمت نیوز 

به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، آیین پایانی نخستین جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی شبکه سحر با حضور احمد نوروزی معاون برون مرزی، مدیران پیشکسوت این معاونت و جمعی از برگزیدگان این جشنواره در سالن رضوان مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد.

معاون برون مرزی صداوسیما در سخنانی گفت: برپایی این جشنواره فرصت مغتنمی برای این معاونت است تا بتوان به شبکه‌هایی که کمتر دیده می‌شوند، بیشتر توجه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد فرصت‌های خوبی پیش روی مجموعه برون‌مرزی باشد و افزود: معاونت برون‌مرزی وظیفه خود می‌داند که پیگیر سیاست‌های رسمی حاکمیت و دولت باشد. با وجود کمبود منابع، باید در هر کجا مزیت‌های ویژه ای داریم، بر آن‌ها تکیه کنیم.

معاون برون مرزی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در دوره جدید به شبکه‌هایی که نادیده گرفته شده‌اند، توجه ویژه کنیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی شبکه سحر بیان کرد: شبکه سحر، شبکه مادری است که برخی شبکه‌های برون مرزی از دل آن بیرون آمده‌اند و اکنون فضا برای توجه به کانال‌های این شبکه فراهم است.

معاون برون مرزی با اشاره به اتخاذ سیاست «نگاه به شرق» در این معاونت گفت: ظرفیت موجود در شبکه سحر باعث شد آقای جبلی معاون وقت برون‌مرزی، تصمیم به تأسیس کانال افغانستان بگیرند و کانال افغانستان را در دل شبکه سحر راه‌اندازی کنند. من هم پیگیر این موضوع هستم تا راه‌اندازی کانال افغانستان به طور صحیحی شکل بگیرد.

وی برپایی این جشنواره را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این آیین را به فال نیک می‌گیریم و آن را تجربه خوبی می‌دانیم، چرا که بقیه شبکه‌های برون مرزی نیز برای پویاتر شدن تولیدات‌شان به این سمت می‌آیند و در فضای رقابتی قرار می‌گیرند.

نوروزی در پایان تصریح کرد: بنده نیز پذیرای ایده‌های همکاران هستم تا در کنار هم بتوانیم با در دوره مسئولیت خود، معاونت برون مرزی را به یکی از افتخارات سازمان صداوسیما تبدیل کنیم.

رونمایی از اولین سریال تولید شبکه سحر

در ادامه، ابراهیم علی برزی مدیر شبکه سحر با قدردانی از مشارکت برنامه‌سازان این شبکه در این جشنواره گفت: پس از ماه‌ها تلاش همکاران برای حضور در اولین جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی شبکه سحر، امروز را برای اختتامیه انتخاب کردیم که با دو مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) و سالگرد تاسیس شبکه سحر همزمان بوده است و لحظات مبارکی برای همکاران شبکه سحر به شمار می‌آید.

مدیر شبکه سحر با قدردانی از همکاران این شبکه در ادامه بیان داشت: در حال حاضر چهار شبکه تلویزیونی (آذری، کردی، بالکان و اردو) و ۳ رادیوی جهانی (انگلیسی، ترکی و کردی) داریم و همه تولیداتمان را در این جشنواره عرضه کرده‌ایم.

در این مراسم از تیزرهای اولین سریال تولید شبکه سحر با نام «کتاب سرخ» به کارگردانی امین زندگانی و تهیه‌کنندگی محمد مصری‌پور و زهرا اسحاقیان رونمایی شد. قرار است از این سریال، یک فیلم سینمایی هم استخراج شود. «کتاب سرخ» در استان‌های البرز، قم و یزد مقابل دوربین رفته و موضوع آن سندیت وقایع عاشورا است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد