حکمت نیوز 

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست دبیران این حزب با بیان اینکه تلاش دولت برای حل مشکلات کشور و مردم بر همگان آشکار است، گفت: موفقیت دولت در حل مشکل اساسی  کرونا ، گسترش ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز اعلام صریح و شفاف سیاست خارجی ستودنی است.

وی با اشاره به ۴ پرسش کلیدی رئیس‌جمهور از اقتصاددانان،افزود: کلید اصلی پاسخ به این پرسش‌ها، حفظ ارزش پول ملی است. دولت سیزدهم می‌تواند با استفاده از تجربه آموخته‌های اقتصاد و بها دادن به مردم، مشکلات فعلی را حل کند و با تحول در بودجه‌نویسی، بودجه ۱۴۰۱ را ابزار تعادل اقتصادی قرار دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر روال بودجه به سبک ۴۰ سال قبل باشد، تنگناها باقی می‌ماند؛ پول‌پاشی به سفره مردم دردی را دوا نمی‌کند. یارانه مُسکّن است و چاره اقتصاد کشور در راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.

بادامچیان همچنین درباره لایحه دوفوریتی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: اغلب اقتصاددانانی که با رئیس‌جمهور جلسه داشتند با این موضوع مخالف بودند و برخی نهادهای امنیتی هم درباره تبعات امنیتی آن تذکر داده‌اند. دولت باید محاسبات خود را درباره این تصمیم گیری دقیق کند.

وی با اشاره به اینکه در پی کاهش ارزش پول ملی آثار حذف ارز ۴۲۰۰ در بازار روی کالاهای دیگر اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: اینطور نیست که ۱۱۰ هزار تومان به حساب مردم واریز شود و قیمت‌ کالاهایی که ارز آنها حذف شود همان باشد که کارشناسان دولت برآورد کرده‌اند، یا قیمت کالاها و خدمات دیگر تغییر نکند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره اقدام رئیس قوه قضاییه در بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی، گفت: بازدید رئیس قوه قضاییه از انبارهای سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در این سازمان موجب شد ۲ قاضی برای رسیدگی به این پرونده‌ها مستقر شوند. امیدواریم هرچه زودتر تکلیف این پرونده‌ها مشخص شود و جلوی حیف و میل این اموال گرفته شود.

بادامچیان در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت سرلشکر حسن طهرانی‌مقدم، اظهار کرد: شهید طهرانی‌مقدم با کوشش و ابتکار خود در صنعت موشکی کمک کرد تا گزینه نظامی روی میز آمریکا بی‌اعتبار شود و ایران را به درجه بالایی از بازدارندگی برسد.

وی همچینین درباره سفر مقامات عربی به سوریه به ویژه سفر وزیر خارجه امارات به دمشق، گفت: حکومت سوریه و موقعیت بشار اسد در این کشور به ثبات رسیده و کسانی که برای سرنگونی او یک دهه توطئه کرده بودند، اکنون اعتراف می‌کنند که این دسیسه‌ها و توطئه‌ها شکست خورده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: آنها با این منطق که دستی را که نمی‌شود برید باید بوسید، در حال تصحیح راهبردهای خود هستند و به زودی سوریه به اتحادیه عرب برمی‌گردد و عربستان باید اعتراف کند سیاست‌های او در برابر اسد اشتباه بوده است.

بادامچیان همچنین با اشاره به عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف در منطقه حدیده یمن و شکست مزدوران عربستان در مارب، تاکید کرد: ما شاهد فصل نوینی از پیروزی‌های نیروهای مقاومت در یمن هستیم و به زودی متجاوزان در برابر مردم یمن زانو خواهد زد. حمله ثروتمندترین دولت عرب به فقیرترین کشور عرب با شکست عربستان به زودی به یک افتضاح سیاسی تبدیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سخنان روشنگرانه سید حسن نصرالله به مناسبت روز شهید، گفت: جهان عرب باید به تحلیل سید حسن نصرالله از روند پیروزی‌های مقاومت در منطقه دقیق گوش دهد، چرا که پیش‌بینی‌های او از افول رژیم اشغالگر قدس و نیز نیروهای آمریکایی در منطقه در حال تحقق است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره ترور نخست وزیر عراق، اظهار کرد: پهپادهای مورد استفاده برای ترور نخست وزیر عراق فرانسوی بودند و از پایگاه‌های آمریکا در عراق پرواز کرده بودند.

بادامچیان با بیان اینکه ابهامات نتایج انتخابات در عراق باید برطرف شود، تاکید کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با شلوغ کردن اوضاع سیاسی در عراق درباره نتایج ابهام‌آمیز این انتخابات سرپوش بگذارند.

وی همچنین با اشاره به اظهارنظر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ایجاد ناتوی اروپایی، افزود: این نشانه بی‌اعتمادی اروپا به آمریکا است و اروپایی‌ها عمق بحران آمریکا را درک می کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان انفجار در نمازجمعه اهل سنت افغانستان را محکوم کرد و گفت: دولت فعلی افغانستان باید هرچه سریع‌تر امنیت اهل قبله و نمازگزاران در مساجد را حفظ نماید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد