حکمت نیوز 

 یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مشاوران وزرا، مشاوران استانداران و مشاوران شبکه اقتصادی کشور در امور ایثارگران به ریاست معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در باشگاه بانک ملی برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این جلسه با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها دستگاه مسئول در حوزه ایثار و شهادت نیست، افزود: بنیاد وظیفه دارد تلاش کند تا مسئولیت سایر دستگاه‌ها و نهادها در قبال ایثارگران به فعلیت و عمل تبدیل شود. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در همه دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به ایثارگران وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو در راستای منافع ایثارگران بهره گرفت.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوره اخیر، ایجاد شبکه‌ای با محوریت فعالیت‌های مددکاری است تا مشکلات ایثارگران احصا شود و به اطلاع دستگاه‌های مسئول برسد تا موضوع پیگیری و رفع شود و در این بین مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و منافع ایثارگران را در دستگاه مربوطه پیگیری کنند.

معاون رئیس جمهوری افزود: مشاورین استانداران در امور ایثارگران نیز می‌توانند در انجام امور فرهنگی در استان‌های خود نقش مهمی داشته باشند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به پیگیری ساخت فیلم و سریال با موضوع شهدای هر استان اشاره کرد.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: شبکه مشاورین امور ایثارگران همچنین باید به‌خوبی از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین همراهی مشاور امور ایثارگران وزارت کشور، قاسم علی‌اکبری مشاور امور ایثارگران سازمان اداری و استخدامی، حجت‌الاسلام لطف‌الله ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارائی در امور ایثارگران، علیرضا زینلی مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور ایثارگران و رضا رحیمی نسب دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران نیز در این جلسه به بیان مطالبی پیرامون پیگیری حقوق ایثارگران پرداختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد