حکمت نیوز 

مهدی چمران ظهر امروز پس از جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت گفت: ما قبل از آن که بودجه به صحن هیات دولت بیاید با سازمان برنامه و بودجه جلسه گذاشته ایم و مسائل و مشکلاتی که به تهران ضربه وارد می کرد را مطرح کردیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: با ۵۰ میلیارد بودجه مترو، چندمترو هم نمی توان ساخت و حتی یک واگن مترو هم نمی توان خرید.ما با بودجه های ۱۶۰۰ میلیارد تومانی مترو می ساختیم،  با این ارقام نمی شود مترو را توسعه داد.

چمران یکی از مشکلات بودجه ۱۴۰۱ دولت را نادیده انگاری سهم دولت در پرداخت وام و فاینانس های شهرداری ها برشمرد و گفت: شهرداری ها در خواستشان این بود که این سهم دولت بالاتر برود و به هشتاد درصد برسد؛ اما در این بودجه سهم ۵۰ درصدی دولت هم حذف شده است و اگر فاینانسی باز شود باید ۱۰۰ درصدش را شهرداری ها بپردازند و این در حالی است که درآمد شهرداری ها بشدت کم شد.

وی بودجه را قابل اصلاح دانست و گفت: دولت باید همفکری کند ما به مجلس هم نامه نوشتیم و جلساتی با آنها برگزار  می‌کنیم چون اگر این بودجه اصلاح نشود همه دغدغه های ما در حوزه حمل و نقل عمومی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد