حکمت نیوز 

 علی‌اکبر محرابیان امروز در حاشیه  نشست با مدیران آب و آبفا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت تامین سوخت زمستانی گفت: وزارت نفت تمام تلاش خود را کرده و اقدامات خوبی انجام شده که تا امروز نه خاموشی و نه محدودیتی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه عدم خاموشی امکانپذیر است، مشروط بر اینکه مصارف صنعت و خانگی مدیریت شود، اظهار کرد: برای تامین سوخت زمستانی همکاری خوبی صورت گرفته البته نتیجه به میزان سرمای دی و بهمن ماه نیز برمی‌گردد. در هر حال برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که بتوانیم مصرف برق و گاز را مدیریت کرده تا خاموشی نداشته باشیم.


۳۰۰ شهر دارای تنش آبی

محرابیان درباره شهرهای دارای تنش آبی نیز گفت: مجموع شهرهای دارای تنش ۳۰۰ شهر هستند و از این تعداد ۱۰۰ شهر تنش شدید آبی دارند که با اجرای پروژه‌های ویژه، اغلب این شهرها از تنش خارج خواهند شد.

وزیر نیرو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان درباره مساله آب که به زودی به مسئله مهمتری در دنیا تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: این بیانات به این معناست که باید به این بخش توجه ویژه داشته باشیم. اکنون مهمترین انتظار مردم این است که در بخش شرب، کشاورزی و صنعت بتوانیم آب مطمئن و پایدار تامین کنیم.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این موضوع، اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دستور کار قرار داده‌ایم که در هر دو بخش با علم روز و استفاده از توان فرهیختگان بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم، افزود: لازمه حل مشکل آب این است که احکام بودجه تحقق یافته و منابع مالی مورد نیاز تامین شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد