حکمت نیوز 

 آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: 

«پس از راه‌اندازی قطار اکو، اکنون پیگیری دولت درخصوص راه آهن شلمچه بصره حاکی از عزم جدی برای استفاده از ظرفیت های ترانزیتی است. 

توسعه خطوط ریلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، وابستگی منافع سایر کشورها به ایران و افزایش قدرت چانه‌زنی در سطح بین‌المللی است.» 

به گزارش ایسنا، چندی پیش پس از ۱۲ سال، قطار باری اکو در کریدور ریلی اسلام آباد - تهران - استانبول، راه اندازی شده است. با توجه به ظرفیت‌های موجود و پتانسیل قابل توجه بار جهت حمل از پاکستان به سمت ترکیه و اروپا و بالعکس، راه آهن‌های سه کشور ترکیه، ایران و پاکستان، تلاش ویژه‌ای برای راه اندازی قطارهای برنامه‌ای، منظم و دو سر بار در مسیر این کریدور به کار بستند که کوتاه‌ترین مسیر مواصلاتی میان پاکستان و جنوب آسیا به سمت ترکیه و اروپا محسوب می‌شود. قطار اکو در گسترش صادرات و مبادلات تجاری میان کشورهای عضو این کریدور، نقشی پر رنگی ایفا می کند. 

برچسب ها :کریدور - تحریم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد