حکمت نیوز 

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع هشت ماهه سال جاری ۳۶۰ هزار تن شمش آلومینیوم با ۲۴.۸ درصد افزایش نسبت به ۲۸۸ هزار و ۵۰۰ تن تولید شده در مجموع هشت ماهه نخست سال گذشته، تولید شده و در صدر افزایش تولید محصولات منتخب معدنی قرار گرفته است.  

پس از شمش آلومینیوم، بیشترین رشد تولید را شیشه جام ثبت کرده است که از ۷۳۹ هزار و ۲۰۰ تن تولیدی در مدت هشت ماهه ۱۳۹۹ به ۸۸۴ هزار و ۴۰۰ تن در مدت مشابه امسال رسیده و افزایش ۱۹.۶ درصدی تولید این محصول معدنی را رقم زده است.

تولید ظروف چینی نیز در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۸ درصد رشد یافته و به ۴۰ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است. در مجموع هشت ماه ابتدایی سال گذشته، میزان تولید این محصول ۳۵ هزار و ۹۰۰ تن ثبت شده است.

طبق این گزارش، کمترین میزان رشد تولید محصولات منتخب معدنی متعلق به کاتد مس و کاشی و سرامیک است که به ترتیب ۶.۲ درصد و ۳.۷ درصد رشد تولید داشته‌اند. از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۲۰۲ هزار تن کاتد مس و ۳۰۱ میلیون و ۱۷۶ هزار متر مربع کاشی و سرامیک تولید شده است. میزان تولید این دو محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۱۹۰ هزار و ۲۰۰ تن برای کاتد مس و  ۲۹۰ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۵۰۰ تن برای کاشی و سرامیک بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد