حکمت نیوز 

محمد مخبر ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار با «سردار بردی محمداف» معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم نقطه عطف و فصل جدیدی در مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران  با ترکمنستان بوجود آمده است، افزود: باید روابط و مناسبات دو کشور در همه ابعاد به ویژه درزمینه های نفت، انرژی، حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی، صادرات خدمات مهندسی و همچنین تسهیل صادرات و واردات در پایانه های مرزی بیش از گذشته گسترش یابد.

معاون اول رییس جمهور بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی ظرفیت ها، ‌نیازمندی ها و امکانات بین دو کشور تاکید و تصریح کرد: با وجود گسترش روابط دو کشور در مقطع حاضر، حجم مبادلات کنونی پذیرفتنی نیست و باید با توسعه این روابط، دو کشور تبدیل به الگویی از روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی برای سایر کشورهای منطقه شوند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو ملت، گفت: دو کشور ایران و ترکمنستان می توانند در زمینه ترانزیت و حمل و نقل منطقه ای به عنوان مکمل همدیگر عمل کنند و همانطور که مقام معظم رهبری از روابط ایران و ترکمنستان بعنوان روابط خویشاوندی یاد کرده اند باید زمینه های همکاری فیمابین تقویت شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: روابط خوب سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان باید زمینه ساز و تضمین کننده روابط اقتصادی دو کشور شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد