حکمت نیوز 

دکتر بهرام عین اللهی در این مراسم گفت: در این مکان مقدس در جوار بارگاه نورانی امام هشتم و ایام بسیار فرخنده ولادت حضرت زهرا(س) و با حضور روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، طرح عدالت و تعالی نظام سلامت که نتیجه فعالیت دانشمندان، اساتید و صاحب نظران حوزه سلامت است را رونمایی و آغاز این طرح ملی را در این مکان مقدس و زمان فرخنده، آغاز می کنیم.

وی افزود: هدف عمده ما از اجرای این طرح، ارتقای کمی و کیفی عادلانه شاخص های سلامت و آموزش پزشکی است. راهبردها و برنامه های این طرح را به صورت مبسوط و در قالب یک کتاب در اختیار روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور قرار خواهیم داد و امیدواریم که با اجرای این طرح، بتوانیم شاهد عدالت و تعالی نظام سلامت باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مهمترین مساله در این طرح تقویت، بازسازی و گسترش نظام شبکه بهداشت و درمان کشور است که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بر تقویت و گسترش شبکه بهداشت و درمان، تاکید داشتند.

دکتر عین اللهی یادآور شد: دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی، درمانی و پژوهشی، توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی، تقویت و همه گیری و پوشش حداکثری بیمه پایه سلامت، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهشهای کاربردی و تامین منابع پایدار در بخش سلامت از مهمترین ویژگی های طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است.

به گفته وی، اصلاح و مهندسی ساختار وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پاسخگویی موثر به نیازهای جامعه، اجتماعی کردن سلامت با تقویت نقش مردم و همکاری تمامی نهادها و سازمانهای دخیل در سلامت، استفاده حداکثری از ظرفیت خیّرین سلامت، حرکت به سمت خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن، ملزومات و تجهیزات پزشکی، حمایت از شرکتهای دانش بنیان، تقویت، بازسازی و نوسازی اورژانس پیش بیمارستانی، افزایش بهره وری خدمات در نظام سلامت، تغییر رویکرد نظام سلامت از درمان محوری به پیشگیری محوری، هوشمندسازی و یکپارچه سازی نظام ارائه خدمات سلامت، ارتقای سواد سلامت جامعه در راستای افزایش خودمراقبتی فعال، اصلاح سبک زندگی، محرومیت زدایی، اجرای پزشک خانواده، مبارزه با فساد و تعارض منافع در نظام سلامت و کاهش خدمات کاذب و القایی در نظام سلامت از دیگر رئوس این طرح است.

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این مراسم گفت: در ابتدای کار به دلیل مساله فوری و اورژانسی مقابله کرونا، بیشترین توان و انرژی مان را برای کنترل این بیماری بکار گرفتیم که با لطف خدا و همکاران ما تا حد زیادی موفق بوده ایم. 

دکتر عین اللهی یادآور شد: برای تامین سلامت مردم، لازم است رویکرد سلامت، بهداشت و پیشگیری محور به جای درمان محوری حاکم باشد. بنابراین شبکه بهداشت و درمان کشور که با مشکلاتی روبرو بوده اند، بازسازی و تقویت می شود و امیدواریم که از نظر نیروی انسانی و فضای فیزیکی، شاهد توسعه و تقویت نظام شبکه بهداشت کشور باشیم. 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد