حکمت نیوز 

 غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جریان سفر به قطر، ضمن دیدار با «حمد بن ثامر آل ثانی» مدیرعامل شبکه الجزیره، از بخش‌های مختلف دو شبکه الجزیره عربی و الجزیره انگلیسی بازدید کرد.

اسماعیلی در این دیدار روابط و مناسبات ایران و قطر را به جهت همسایگی، تاریخی و اشتراکات مذهبی عمیق و دیرینه خواند و افزود: در کنار روابط اقتصادی و سیاسی یکی از مسائلی که می‌تواند باعث گسترش روابط شده و پیشینه تاریخی آنرا برای نسل جدید بازگو کند، حوزه رسانه است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای پایداری مناسبات باید مستمراً کیفیت روابط و پیشینه آن برای مردم دو کشور و سایر ملل بازگو شود، گفت: شبکه الجزیره در این موضوع می‌تواند نقشی مؤثر ایفا کند و ما ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، اعتقاد داریم الجزیره باید بیشتر در این حوزه فعالیت کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه علی‌رغم تحریم‌های مختلف و نیز اقدامات دشمنان، روابط ۲ کشور آسیب ندیده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحریم اقتصادی که با لطف خدا و مقاومت مردم شکست خورده است، تحریم رسانه‌ای هم هست و امپراطوری رسانه‌ای غرب تلاش زیادی کرده تا مردم دنیا از واقعیت ایران و انقلاب اسلامی و صلح دوستی آنها مطلع نشوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور «همسایگان» را مبدا و محور سیاست خارجی دولت جدید ایران عنوان کرد و ضمن قدردانی از پوشش خوب سفر رئیس جمهور به قطر در رسانه‌های این کشور از جمله شبکه الجزیره، اظهار داشت: امیدواریم در نتیجه سفر دکتر رئیسی، شاهد توجه دقیق‌تر الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن باشیم و خدماتی که ملت ایران به جهان اسلام و محور مقاومت داشته است، بدرستی تبیین شود.

اسماعیلی با اظهار نارضایتی از اینکه واقعیت‌های تاریخی و دستاوردهای انقلاب آنگونه که باید به جهان معرفی نشده است، اظهار داشت: تلاش داریم از رسانه‌های دوست برای بهبود این وضعیت کمک بگیریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تحولات مختلف بین المللی گفت: آمریکا هیچ وقت مانند امروز ضعیف نبوده است و از این موقعیت ملت‌های مسلمان و رسانه‌های آنها باید حداکثر استفاده را داشته باشند.

اسماعیلی گفت: حمایت ایران از فلسطینیان نه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که از ابتدای شکل‌گیری مبارزات امام خمینی (ره) شروع شد و امام در دوران اقامت در نجف مواضع خویش را علیه اسرائیلی‌ها در کلاس‌های درسشان تبیین نمودند و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هم ما حمایت‌های مختلف و گسترده‌ای از فلسطینی‌ها داشته‌ایم و معتقدیم فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

شیخ حمد بن ثامر آل ثانی مدیرعامل شبکه الجزیره نیز در این دیدار با خوشامدگویی به رئیس دفتر رئیس جمهور و هیئت همراه وی، سفر دکتر رئیسی به قطر را یک سفر تاریخی عنوان کرد و گفت: این سفر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد.
شیخ حمد بن ثامر با قدردانی از رویکرد خوب و ستودنی کشورمان در دوره تحریم قطر، افزود: روابط دو جانبه روز به روز و سال به سال بهتر می‌شود و نقاط مشترک بین ما و ایران زیاد است. از جمله در تحریم و البته تحریم‌های علیه شما غیرقابل مقایسه با میزان تحریم‌های ماست.

وی گفت: در دوره کوتاه آغاز بکار دولت جدید در ایران تحولات و تغییرات محسوسی را مشاهده می‌کنیم.

مدیرعامل الجزیره در ادامه به بیان توضیحاتی درخصوص مجموعه رسانه‌ای الجزیره و برنامه‌های توسعه‌ای آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که همکاری الجزیره با رسانه‌های ایرانی افزایش یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد