حکمت نیوز 

به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سیدشمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در همایش اولین برنامه گام دوم انقلاب؛ ضرورت تغییر ریل سیاستگذاری کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه که صبح امروز (دوشنبه ۳ مردادماه) در سالن شهید مدرس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: تاکید بر حکمرانی در تدوین برنامه توسعه هفتم، تاکید بر کیفیت است. برنامه توسعه را باید در سطح سند حکمرانی ببینیم وگرنه تبدیل به آئین نامه اداری خواهد شد.

وی افزود: اگر بهبود محیط کسب و کار را محقق نکنیم شاهد توفیقاتی در کشور نخواهیم بود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با تاکید بر لزوم اصلاح نظام حکمرانی و تغییر در رویکرد نظام برنامه‌ریزی، اظهار کرد: به تجربه و تحلیل بین الملل توجه کمی داریم به‌نحوی که در برنامه اول به دلیل تحریم موفق نبوده‌ایم و در برنامه ششم هم یکی از دلایل عدم موفقیت آن تحریم بوده است و این یعنی نتوانستیم مشکلات را حل کنیم.

حسینی افزود: در حال حاضر اقتصاد ایران با کندی سرمایه گذاری و رشد و بیکاری و تورم مواجه است. تشکیل سرمایه ثابت از منظر تقاضا بدترین وضعیت را دارد و فشار بسیاری در تأمین مالی ما بر دوش نظام بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه رشد ۸ درصدی اقتصاد فراتر از توان کشور نیست، اظهار کرد: به طور رسمی از ۱۳۲۵ درگیر برنامه توسعه هستیم و سابقه ۷۶ ساله داریم که خودش یک ظرفیت است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد