حکمت نیوز 

 علی اکبر محرابیان بعد از ظهر شنبه در حاشیه بهره برداری از دو طرح انتقال آب به شهرستان‌های قدس و شهریار در جمع خبرنگاران گفت: عملیات طرح‌های آبرسانی قدس و شهریار در مدت کوتاهی اجرا شده است، حدود چهارماه از شروع اجرای این طرح‌ها می‌گذرد، که با اقدامات شبانه روزی همکاران توانستیم آب سالم و پایدار را به دست مردم برسانیم و آب در این منطقه پایدار باشد و با بهره برداری از این طرح‌ها تنش‌های آبی در این دو شهرستان کاهش خواهد یافت.

وی با بیان این که طرح خط انتقال آب به قدس به طول چهار کیلومتر و با ظرفیت انتقال ۲۱۰ لیتر بر ثانیه، اجرا شده است، گفت: برای اجرای این طرح ۴۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر نیرو گفت: برای طرح خط انتقال آب نیز در باغستان شهریار از شهر تهران، پنج هزار و ۶۰۰ متر خط انتقال با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه اجرا شده است و برای بهره برداری از این طرح نیز ۳۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر نیرو سپس با اشاره به وضعیت آبی تهران با بیان این که مجموع ذخایر سدی در تهران ۵۰۰ میلیون مترمکعب است، گفت: ضروری است که مردم در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به موضوع آب شهرکرد نیز گفت: در شهرکرد بعد از سیلابی که اتفاق افتاد چهار سامانه در شهرستان اجرا شد و اکنون شاهد آب پایدار و کافی برای این شهر هستیم.

محرابیان درباره مشکلات آبی همدان نیز گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش شدید ورودی سد اکباتان به شهر همدان نیازمند جایگزینی از منابع دیگر آب هستیم، دیشب سفری به همدان داشتم، عمدتاً مصرف شهر همدان ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه بود که با اقدامات انجام شده و اضافه شدن منابع جدید در حال حاضر، تا امشب شاهد تأمین ۱۶۰۰ لیتر آب در ثانیه هستیم.

وزیر نیرو گفت: البته در همدان مشکل دیگری داریم آن هم اینکه شبکه آب شهر دو بخش دارد یکی تأمین آب از طریق سد و دیگری تأمین آب از آب‌های زیرزمینی که در این روزها تلاش شد این دو بخش به هم متصل شده تا امکان توزیع آب فراهم شود، در همدان برای حل مسئله هیچ راهی نداریم جز اینکه پروژه عظیم آبرسانی به همدان سریع‌تر به بهره برداری برسد و برای همیشه معضل آب همدان حل شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد