حکمت نیوز 

به گزارش حکمت نیوز ،  علی اکبر کریمی در تشریح نشست امروز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون بررسی مشکلات و چالش‌های صنعت دارو و تجهیزات پزشکی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجمن‌ها و سندیکاهای مرتبط بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالبات گسترده شرکت‌های تولیدی دارو از شرکت‌های پخش دارو و در ادامه مطالبات این شرکت‌ها از داروخانه‌ها و مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌ای یکی دیگر از چالش‌های این صنعت بود که با پیگیری‌های هفته‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه لزوم نوسازی تجیهزات و ماشین‌آلات خط تولید و سرمایه گذاری‌های جدید در صنعت دارو از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز بود، ادامه داد: متاسفانه براساس گزارش‌های ارائه شده طی پنج سال گذشته نرخ سرمایه‌گذاری از نرخ استهلاک این صنعت کمتر شده که باید هرچه سریعتر این موضوع رفع شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ میلیون دلار منابع مالی برای نوسازی و سرمایه‌گذاری در صنعت دارو نیاز است، افزود: امیدواریم این منابع موردنیاز فراهم شود تا ماشین آلات و تجهیزات صنایع موجود در این حوزه بازسازی شود.

کریمی با بیان اینکه اگرچه حدود ۹۷ درصد تولید داروی موردنیاز کشور در داخل انجام می‌شود اما سه درصد باقی مانده وارداتی است، تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های جدید به ویژه در شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به افزایش داروهای تولید داخل کمک کند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از استماع برنامه‌های داوطلبان عضویت در شورای نگهبان به عنوان حقوقدان در کمیسیون متبوعش خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد