حکمت نیوز 

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به امارات متحده عربی با انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس کشور امارات و خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات (سه‌شنبه، ۲۳ خردادماه)، همزمان با ورود سفیر جدید کشورمان به ابوظبی، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تعامل نامحدود و همه‌جانبه با همسایگان، رایزنی مستمر سیاسی میان مقام‌های وزارت‌خارجه های دو کشور را مهمترین عامل تحکیم روابط میان تهران و ابوظبی دانست و تصریح کرد: امنیت و ثبات پایدار منطقه‌ای در گرو همکاری همه کشورهای منطقه برای توسعه و پیشرفت است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر کارآمدی سیاست همسایگی، اظهار داشت: پل دوستی و برادری که به همت کشورهای جنوب و شمال خلیج فارس در پرتو اراده سیاسی این کشورها ایجاد شده، چشم‌انداز روشنی از ثبات و توسعه را برای مردم منطقه پدیدار کرده است.

باقری ایرانیان مقیم امارات را پشتوانه مستحکم و سرمایه معتبر برای روابط دوجانبه میان تهران و ابوظبی دانست و برای حل و فصل مسائل و مشکلات آنها با طرف اماراتی رایزنی کرد.

در این دیدارها، دو مقام عالیرتبه اماراتی بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و تعمیق روابط اقتصادی را اولویت مناسبات دوجانبه دانستند.

در این سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و دبی، رمز پایداری روابط ایران و امارات در دوره جدید را تحکیم اعتماد متقابل سیاسی میان دو کشور دانست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد