حکمت نیوز 

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان اظهار کرد: پیگیری مسایل مربوط به حوزه بازآفرینی شهری در ستادهای استانی باید با جدیت انجام شود. در استان زنجان ۲۶ هزار و ۴۰۰ واحد ناپایدار فاقد هرگونه سازه‌ وجود دارد که در صورت وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله جان ساکنان آن‌ها به خطر می‌افتد و این بناها بر سر ساکنان خود آوار می‌شوند، به همین دلیل چاره‌ای جز شتاب بخشی به روند نوسازی مسکن نداریم.

وی با اشاره به این که حدود ۱۰۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده استان زنجان ساکن هستند افزود: وزارت راه‌ و شهرسازی یکی از ۵ خط تلاش خود را برای تحقق برنامه نهضت ملی مسکن تولید مسکن در بافت‌های فرسوده به عنوان بهترین و سریع‌ترین روش با رعایت سرانه‌های شهرسازی قرار داده و به هیچ عنوان به دنبال افزایش تراکم ساختمانی بی‌ضابطه نیست.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که همه فعالیت‌های مربوط به بازآفرینی باید زیر چتر ستاد بازآفرینی انجام شود و جلسات این ستاد نیز به صورت منظم و مستمر در استان برگزار شود گفت: از ستادهای بازآفرینی شهری در شهرستان و استان‌ها انتظار می‌رود نسبت به شناسایی و تصویب  نیازهای محلات هدف در دو حوزه نوسازی مسکن و تامین خدمات اقدام کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد