حکمت نیوز 

ایرج حسن پور  افزود: طی چهار ماه اول سال ۱۴۰۲، میزان کل صادرات استان از گمرکات و بازارچه‌های مرزی بدون احتساب منطقه آزاد چابهار به وزن ۲۱۴ هزار و ۷۲۳ تن و ارزش ۴۴ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۶۷ دلار بوده است.

وی اضافه کرد: از کل میزان صادرات در این مدت، کل میزان صادرات انجام شده از طریق گمرکات ۲۱۲ هزار و ۶۷ تن به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۷۱۲ دلار و میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی نیز دو هزار و ۶۵۶ تن به ارزش ۱۰۹ هزار و ۷۵۵ دلار بوده است.

وی با بیان اینکه میزان کل صادرات استان در طی ۴ ماه اول سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۰۹ دلار بوده، اظهار کرد: در چهار ماه اول امسال و با توجه به آمار و اطلاعات موجود، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد نه درصدی در ارزش صادرات هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اقلام عمده صادراتی استان در چهار ماه اول امسال، شامل سیمان، زغال سنگ حرارتی، خرما، کنسانتره سنگ آهن، گاز، پودر رختشویی، میوه، سنگ نمک، کاشی و محصولات کشاورزی بوده است.

حسن پور تاکید کرد: کشورهای هدف صادراتی نیز پاکستان، چین، افغانستان، هند، بنگلادش و عراق بوده اند.

وی اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های تدوین شده سازمان توسعه تجارت ایران در سال ۹۹ و با توجه به تعریف برنامه‌های اجرایی و عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، هدف گذاری برای صادرات غیرنفتی استان به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار تعیین و ابلاغ شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در چهار ماه اول امسال، صادرات سیستان و بلوچستان به ارزش ۷۹ میلیون دلار انجام شده که نشان از تحقق ۲۲ درصد از برنامه هدف صادراتی ۱۴۰۲ در این بخش است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد