حکمت نیوز 

مهرداد بذرپاش صبح پنج شنبه در افتتاحیه راه آهن سنندج - همدان اظهار داشت: برای افتتاح این پروژه زحمت دولت و استان کنار هم بوده و باید از و مدیران و مشاوران و پیمانکاران و کارگرانی که در این سال‌ها در این پروژه بسیار مهم و راهبردی زحمت کشیدند، تشکر کرد.

وی افزود: مردم به دلیل استفاده راهبردی که راه آهن دارد می‌توانند از منافع آن بهره ببرند.

بذر پاش گفت: این خط ریلی می‌تواند به سمت مرز باشماق و از انجا به کشور عراق متصل شود و این یک اقدام ارزشمند اقتصادی برای غرب کشور است.

وی عنوان کرد: افتتاح این خط ریلی ترانزیتی که اگر رییس جمهور امروز دستور اجرای آن را بدهند از همین امروز عملیات طراحی و بعد هم اجرای آن از مسیر ترانزیتی می‌تواند یک اقدام ارزشمند باشد.

بذرپاش با بیان اینکه این خط می‌تواند دسترسی به عراق را آسان کند و راهبردی که هم قدرت آفرین و هم تولید کننده اقتصاد است، اذعان کرد: ۱۵۱ کیلومتر راه در سنندج در این افتتاحیه تنها مهم نیست بلکه اتصالاتی که این راه دارد و شرق و غرب و شمال و جنوب را متصل می‌کند و به مرور زمان هم شرکت‌های تولیدی و صنعتی می‌توانند به عرصه اقتصاد وارد شوند دارای اهمیت است.

وی افزود: همچنین اتصال‌های فرعی خود یک رونق و یک دسترسی خوب و ارزشمند اقتصادی است که در حاشیه آن سرمایه گذاران و بخش خصوصی را هم راغب برای ورود به استان می‌کند.

بذرپاش گفت: این خط ریلی علاوه به حمل بار و جا به جایی مسافر که می‌تواند انجام دهد فرصت‌های زیاد دیگری هم خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: با دستور رییس جمهور امروز قطعه ترانزیتی هم به عراق می‌تواند اجرا و عملیات آن افتتاح شود که ارزشمندتر و به مراتب اقتصادی‌تر خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد