حکمت نیوز 

 به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در حاشیه سومین نشست این کمیسیون با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه دیروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با حضور وزیر نفت برگزار شد و زنگنه در این نشست بر ظرفیت این وزارتخانه برای تولید ۲.۳ میلیون بشکه نفت لحاظ شده در لایحه بودجه دولت تاکید کرد.

زارع ادامه داد: زنگنه دراین جلسه اعلام کرد، این وزارتخانه به ۶۰۰ میلیون دلار برای انجام سرمایه گذاری‌های لازم نیاز دارد و آنها در صورت تصویب میزان ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت توسط مجلس هم می‌توانند، در ۳ ماه پایانی امسال مقدمات را برای افزایش تولید نفت فراهم کنند.

وی تصریح کرد: همچنین همتی رئیس کل بانک مرکزی در جلسه دیروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ درباره درآمدهای ارزی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ آماری را ارائه و اعلام کرد، کشور در این مدت با کاهش درآمدهای ارزی مواجه بوده و اکنون کشور ظرفیت تولید ۲.۳ میلیون بشکه نفت را دارد و در صورت تصویب این میزان توسط مجلس دیگر از ذخایر ارزی بانک مرکزی بویژه برای کالاهای اساسی استفاده نخواهد شد.

سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به حضور روسای سازمان امور مالیاتی و گمرک کل کشور در نشست امروز این کمیسیون گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی درباره ظرفیت‌های مالیاتی گزارشی را ارائه و بیان کرد، ۲۲۵ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی موجود در بودجه ۱۴۰۰ با وجود این ظرفیت‌ها حتماً اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: نمایندگان در این جلسه سوالاتی درباره فرارهای مالیاتی و نحوه جلوگیری از آن را مطرح و اعلام کردند، برخی بخش‌ها در قانون برای جلوگیری از فرار مالیاتی نیاز به قانونگذاری مجدد و یا اصلاح دارد تا پایه‌های مالیاتی جدید شود.

زارع تاکید کرد: موضوع اصلاح معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد اما این موضوع نیاز به قانون دائمی دارد و باید در مجلس روی این موضوع کار شود.

سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ همچنین تصریح کرد: رئیس کل گمرک هم درباره تحقق درآمدهای گمرکی در بودجه ۱۴۰۰ مطالبی را مطرح و اعلام کرد، اگر نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه سال آینده تصویب شود، میزان درآمد همین مقدار لحاظ شده است و در صورت تغییر و افزایش نرخ ارز درآمدهای گمرکی نیز افزایش خواهد یافت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد